Forstå forbrugermarkedet i lyset af coronavirussens indtog


Med coronavirus/COVID-19, der spreder sig over hele verden, ændrer markedsstemningen og forbrugernes adfærd sig hurtigt. Men når forbrugerne har ændret indkøbsmønstre, hvordan kan virksomhederne så holde fingeren på pulsen og imødekomme nye forventninger og krav fra markedet i en tid med så gennemgribende usikkerhed?

YouGov har for nylig lanceret en tracking-undersøgelse om coronavirus i Danmark og store dele af verden for at undersøge ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis på ugebasis. Formålet er at give erhvervsdrivende og markedstrateger en viden, som de kan træffe faktabaserede forretningsbeslutninger på.

Hvad betyder det for de forskellige brancher?

Tracking-undersøgelsen dækker følgende emner:

  • Opmærksomhed på og grad af frygt for coronavirus  
  • Tilfredshedsniveau og forventning i forhold til regeringens tiltag
  • Egne forholdsregler for at undgå coronavirus
  • Ændring af indkøb på nettet og i butikker inden for forskellige kategorier
  • Forbrugernes spisevaner
  • Trends inden for medieforbrug
  • Ændringer i rejseplaner
  • Og meget andet!
 

Kontakt os og hør mere om vores tracker