The Brand Boycotter


Brand Boycotter

YouGov har undersøgt, hvad der får forbrugere i 10 europæiske lande til at boykotte et brand permanent eller midlertidigt – og ikke mindst - hvad der kan få dem til at vende tilbage.

Når et brand eller en virksomhed er genstand for skandale eller negativ omtale, går det som regel ud over forbrugernes tillid. Forbrugernes reaktion kan variere fra alt mellem dårlige anmeldelser online og diskussioner på sociale medier til en direkte boykotning af brandet.

YouGov har i dette whitepaper belyst årsagerne til brandboykotning i Europa, og set nærmere på, hvordan man genvinder forbrugernes tillid.

Undersøgelsen viste blandt andet:

  1. Når forbrugerne vender sig væk fra et brand, er de meget konsistente. Mange vender aldrig tilbage.
  2. Det er dog muligt at genvinde den tabte tillid, hvis virksomheden ændrer praksis og håndterer skandalen på en gennemsigtig, konsekvent og troværdig måde
  3. De europæiske brandboykottere efterspørger brands, der overholder sociale og politiske normer - dem, der afviger fra disse, boykottes.

Brandboykottere adskiller sig på flere punkter fra den øvrige befolkning. I dette whitepaper ser vi nærmere på både den europæiske og den danske brandboykotter

Download vores whitepaper gratis

 

Danish Brand Boycotters

Danish Brand Boycotter

I dette whitepaper ser vi nærmere på både den europæiske og den danske brandboykotter.