Lærerstandens Brandforsikring og GF Forsikring er bedst til prisen

Lærerstandens Brandforsikring og GF Forsikring er bedst til prisen
af

YouGov BrandIndex har sammenlignet de største danske forsikringsselskaber for 4. kvartal 2014 for at vise, hvilke selskaber danskerne bedømmer bedst.

Tryg er størst og har det stærkeste brand

Index-score (image) inden for forsikring, 4. kvartal 2014
Index-score (image) inden for forsikring, 4. kvartal 2014

Index er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

Tryg er ikke kun Danmarks største selskab, men har også samlet set det stærkeste image. Tryg scorer særligt højt, når danskerne skal vurdere, hvilke selskaber, der leverer god kvalitet, og flest danskere (ca. 18%) vil overveje Tryg, næste gang de skal skifte forsikringsselskab.

Tryg bliver dog også slået på nogle imageparametre af mindre selskaber som Lærerstandens Brandforsikring og GF Forsikring.

Lærerstandens Brandforsikring og GF Forsikring er bedst til prisen

Værdi for pengene- og Anbefaling-score inden for forsikring, 4. kvartal 2014
Værdi for pengene- og Anbefaling-score inden for forsikring, 4. kvartal 2014

Lærerstandens Brandforsikring og GF forsikring ligger helt i top, når danskerne skal bedømme, hvilke forsikringsselskaber, der leverer god værdi for pengene, samt hvilke forsikringsselskaber de vil anbefale til venner, familie og kollegaer. De to populære selskaber er begge kundeejede med overskudsdeling.  

If og Codan kæmper med deres image

Buzz-score (positiv minus negativ omtale) inden for forsikring, 4. kvartal 2014
Buzz-score (positiv minus negativ omtale) inden for forsikring, 4. kvartal 2014

Buzz-scoren findes ved, at man spørger respondenter, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om en bestemt virksomhed gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Scoren beregnes som positiv minus negativ omtale.

If og Codan har fået mere negativ end positiv opmærksomhed i 4. kvartal af 2014 og begge selskaber har fået en lav image-score på Værdi for pengene og Anbefaling i perioden. If får desuden den laveste score, når danskerne skal tage bedømme, hvilke selskaber der leverer god kvalitet, og hvilke der leverer dårlig kvalitet.

Om undersøgelsen

YouGov BrandIndex, målgruppe: 18 år+, periode: 1. oktober – 31. december 2014.

For yderligere information

Anne Dannisboe Iversen, Nordic BrandIndex Manager, M: +45 2516 1991,
E: AnneDannisboe.Iversen@YOUGOV.com

Læs vores community-regler, før du opretter et opslag.