Her er hotellerne, vi helst vil bo på

Her er hotellerne, vi helst vil bo på

Når danskerne skal booke et ophold, er der tre kriterier, der skal være i orden; pris, værelser og beliggenhed. YouGov har set nærmere på danskernes præferencer.

YouGov har undersøgt danskernes holdning til de største hotelkæder og feriecentre i Danmark, og spurgt dem, hvilke kriterier, der er vigtigst, når de booker et ophold.

Top 10 over kriterier for valg af hotel

Danskerne er prisbevidste, og prisen på opholdet er også et af de vigtigste kriterier for hver anden dansker (48%), når de skal booke et ophold. Næsten ligeså mange danskere (44%) angiver, at pæne og rene værelser er et af de vigtigste kriterier, mens hver tredje (34%) angiver beliggenhed.

Overvejer hotel eller feriecenter

Comwell er den hotelkæde, som flest danskere forbinder med god kvalitet og med værdi for pengene sammen med Scandic Hotels, og det er også på Comwells hoteller flest danskere (21%) ville overveje at booke et ophold ved næste rejse. Scandic Hotels kommer på andenpladsen (19%), mens Radisson Blue Hoteller indtager tredjepladsen (14%) tæt forfulgt af Best Western Hotels (13%).

Her er danskerne, der vil vælge Comwell

Danskere som overvejer at booke gennem Comwell

YouGov har set nærmere på, hvad der kendetegner danskere, der overvejer at booke deres næste ophold på et af Comwells hoteller ved hjælp af YouGovs segmenteringsværktøj, YouGov Profiles.

Målgruppen rejser meget, også indenrigs, og 19% forventer at booke et privat ophold på et hotel eller feriecenter i Danmark inden for de næste 3-6 måneder.

Ansatte i den private sektor er overrepræsenteret (39% mod 31% af befolkningen) samt folk med en personlig indkomst på 400.000 kr. og derover (38% mod 28% af befolkningen).

Skal man fange denne målgruppes opmærksomhed, kan det med fordel foregå online eller gennem Tv-reklamer.

Se flere resultater fra undersøgelsen her

Om undersøgelsen

YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles

Photo by Marten Bjork on Unsplash

Læs vores community-regler, før du opretter et opslag.